کد خبر : 33985
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 23:38

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: ایجاد بیش از 15 هزار نفر شغل در حوزه های پایین دست نفت، گاز و انرژی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: ایجاد بیش از 15 هزار نفر شغل در حوزه های پایین دست نفت، گاز و انرژی
دکتر عباسی گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه صنایع داریم در بحث سرمایه گذاری صنایع تبدیلی در پایین دست و حوزه های جهاد و صمت است ولی در حوزه جهاد کشاورزی نمود بیشتری دارد.

دکتر شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام شامگاه یکشنبه در کارگروه مجازی کار، کرامت در پاسخ به سوالات خبرنگاران و پاسخگویی در زمینه فعالیتهای انجام گرفته و در دست اقدام حوزه اقتصادی استان پرداخت.

وی در ابتدا ضمن تسلیت در خصوص شهادت تعدادی از هموطنان عزیزمان در حادثه کرمان و محکوم کردن جنایات تروریستی داعش خواستار برخورد قاطع نظام با این جانیان شد.

دکتر عباسی اظهار داشت: ضمن تشکر از اصحاب رسانه که وظیفه اطلاع رسانی دقیق و جهاد تبیین در این عرصه را بدون هیچگونه چشمداشتی بر عهده دارند و اخبار حوزه های اقتصادی را منعکس می کنند؛ گفت: متاسفانه یک تعریف سطحی و ظاهری از حوزه اقتصادی در فضای مجازی ایجاد شده که بعضی اوقات اگر در عوام باشد اشکال ندارد اما برای بعضی از خواص هم این شائبه ایجاد شده که معتقدند معاونت اقتصادی استانداری حتما باید رشته اقتصاد خوانده باشد؛ ابتدا باید عرض کنم با یک سرچ ساده شرح وظایف حوزه معاونت اقتصادی را می توانند پیدا کنند که بنده بعنون نمونه تعدادی از وظایف این حوزه را ذکر می کنم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: نظارت عالیه و اعمال هماهنگی در فعالیتهای اقتصادی استان- پیگیری و هماهنگی فعالیتها و برنامه های توسعه اشتغال- انجام هماهنگی های لازم در خصوص نحوه اجرای مصوبات شورای عالی اشتغال- نظارت بر چگونگی تهیه و توزیع اقلام و مایحتاج عمومی- هدایت و راهبری امور مربوط به تعاونی های مرزنشین – مدیریت و هماهنگی امور مربوط به ایجاد و راه اندازی بازارچه های مرزی- پایش برنامه ها و فعالیت های اقتصادی- نظارت بر اجرای سیاستها و خط مشی های کلان توسعه و سرمایه گذاری اینها نمونه هایی از وظایف حوزه معاونت اقتصادی می باشند.

دکتر عباسی اظهار داشت: مواردی که در شرح وظایف ذکر کردم همه اینها نیاز به هماهنگی دارد در حقیقت نیاز به کسی که مدیر باشد و بتواند هماهنگی لازم بین حوزه ها را به خوبی و به نحو احسن ایجاد نموده و در فعالیتهای اقتصادی و انجام امورات اقتصادی با ارائه فعالیت ها و راهکارهای مناسب علاوه بر هماهنگی در زمینه پیشبرد اهداف اقتصادی استان کوشا باشد.

وی افزود: اگر شخصی رشته اقتصاد باشد باید در حوزه هایی مانند کشاورزی، صمت، نفت و گاز، معدن، میراث فرهنگی و گردشگری و نیز در سایر حوزه ها در حقیقت متخصص است؛ لذا این حوزه نیاز به مدیریت دارد و کسی که بتواند هماهنگی با واحدها و دستگاه های اجرایی را ایجاد نماید.

وی در خصوص سوالی که در زمینه محور اساسی و دیرینه اقتصاد در استان کشاورزی و دامداریست، برای گسترش این عرصه در صنایع بالادستی و پائین دست چه اقداماتی بعمل آمده تا تولید سرمایه و شغل کند؛ اظهار داشت: براساس برداشت های سنتی این فرمایش درست است اما براساس طرح آمایش سرزمینی این قضیه جابجا شده براساس اولویت ها، اولویت استان انرژی است که براساس طرح آمایش، خیلی از طرحهایی که در استان داریم در حال حاضر در حوزه ایجاد اشتغال همه اینها در حوزه های کشاورزی و دامپروری هستند.

وی اضافه کرد: عمده طرح ها و اعتباراتی که در حوزه صمت و جهاد کشاورزی جذب می شود مربوط به همین حوزه است اما به نوعی اگر در راستای کمبود صنایع تبدیلی در استان باشه درست است.

دکتر عباسی گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه صنایع داریم در بحث سرمایه گذاری صنایع تبدیلی در پایین دست و حوزه های جهاد و صمت است ولی در حوزه جهاد کشاورزی نمود بیشتری دارد.

وی افزود: طبق اولولیت بندی در حال حاضر اولویت ما در بحث ایجاد کارخانه های پشم شویی بسته بندی سورتینگ، کشتارگاه، گلخانه ها که اینها همه جزء طرح هایی هستند که در اولویت قرار گرفتند همه بنوعی صنایع بالادست و پایین دستی حوزه های کشاورزی و دامداری هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به صنایع نفت و گاز در استان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 15 هزار نفر شغل را در حوزه های پایین دست نفت و گاز و انرژی داریم این یک لطف خدادادی است به استان ایلام وگرنه ما چگونه می توانستیم 15 هزار شغل را ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: ضمن اینکه با در دستور کار قرار گرفتن در آینده نزدیک تبدیل زنجیره ارزش راهبردی و در اولویت اول قرار گرفتن این مبحث است که باعث بالا رفتن ارزش نفت و گاز و پتروشیمی می شود که با تکمیل این زنجیره اشتغال های زیادی در پایین دست ایجاد خواهد شد برای مثال همین پارک پ پ در پایین دست ارغوان گستر ایجاد خواهد شد بیش از 5 هزار نفر شغل را می تواند ایجاد نماید چه بصورت مستقیم و چه غیرمستقیم.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه از قبل بحث ارزش افزوده و میزان آلایندگی که به استان برمی گردد می تواند تاثیر بسیار زیادی را در تامین زیرساختهای استان بگذارد.

دکتر عباسی اظهار داشت: از محل بازگشت پرونده مالیاتی نفت و گاز پارسال بیش از صدها میلیارد تومان اعتبار وارد استان شد و نیز امسال بیش از 200 میلیاد تومان و این در حقیقت منبع تکمیل کننده ای برای تکمیل زیرساخت های عمرانی استان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.