کد خبر : 40133
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 15:55

استاندار ایلام در بازدید از ابر پروژه سامانه گرمسیری:

با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری، ۹۰ هزارتن به محصولات زراعی استان اضافه که ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزان ارزش افزوده دارد

با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری، ۹۰ هزارتن به محصولات زراعی استان اضافه که ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزان ارزش افزوده دارد
استاندار ایلام با قدردانی از همه دست‌اندرکاران سامانه گرمسیری، گفت: ابرپروژه سامانه گرمسیری گامی بزرگ در توسعه کشاورزی و مهار آب‌های سطحی و رونق اقتصاد است و در پررنگ کردن سفره مردم نقشی تعیین‌کننده دارد.

دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز شنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳از ابرپروژه سامانه گرمسیری بازدید کرد و در جریان وضعیت این پروژه قرار گرفت.

استاندار ایلام در جریان این بازدید گفت: ۶ هزار هکتار تا آبان‌ماه و تا پایان سال‌جاری ۱۳ هزار هکتار از اراضی دشت مهران تحت پوشش آبیاری پیشرفته قرار می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر تحت پوشش قرار گرفتن ۱۳ هزار هکتار از اراضی دشت مهران، حدود ۶ هزار هکتار از اراضی جنوب استان تا اواسط سال آینده تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که ظرفیت سد کنجانچم ۸۵ میلیون متر مکعب است، گفت: تاکنون ۵۳ میلیون مترمکعب آب پشت سد ذخیره‌سازی شده و دریچه‌های صنعت، شرب و کشاورزی ایجاد شده است.

دکتر بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: با افتتاح این ابرپروژه، ۹۰ هزار تن به محصولات زراعی استان اضافه که ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزان ارزش افزوده دارد.

وی با اشاره به اعتبارات سامانه گرمسیری گفت: از مجموع ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه برای سامانه گرمسیری، ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مربوط به دولت سیزدهم است.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همه دست‌اندرکاران سامانه گرمسیری، گفت: ابرپروژه سامانه گرمسیری گامی بزرگ در توسعه کشاورزی و مهار آب‌های سطحی و رونق اقتصاد است و در پررنگ کردن سفره مردم نقشی تعیین‌کننده دارد.

دکتر بهرام‌نیا افزود: افتتاح کل پروژه سامانه گرمسیری، در بهره‌وری، تولید و توسعه استان بسیار موثر است.

وی ادامه داد: اعتبار کل پروژه سامانه گرمسیری تامین شده است و ان‌شاالله تا اواسط سال آینده کل پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

براساس این گزارش، استاندار ایلام از مخزن ۱۰هزار متر مکعبی روستای چالاب شهرستان مهران، دریاچه سد و خط انتقال سامانه گرمسیری بازدید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.